Wat zijn de stappen? Wat kan ik/ kunnen we verwachten?

Stap 1 Misschien 😊

Er zijn 6 of meer explorers die misschien mee willen doen. De begeleiding van de explorers wil misschien meedoen. Het bestuur is geïnformeerd en wil misschien meedoen.

Stap 2 Aanmelden via de website

Jij als leiding van een explorer groep, of een bestuurslid meldt je aan via de website.

Stap 3 Wij bellen jou

Marco of Olaf van Helping Heroes neemt contact met je op. Wij gaan inventariseren wie we nodig hebben binnen je vereniging, welke activiteiten er al plaatsvinden en wat de wensen zijn, geven uitleg etc. Daarna wordt een voorlopig projectplan opgesteld, inclusief de financiële onderbouwing en taakverdeling. Hierbij weet je ook welk budget jij beschikbaar krijgt voor jouw evenement.

Stap 4 GO or no GO

Zijn 6 of meer explorers die mee willen doen? Wil de begeleiding van de explorers meedoen? Is het bestuur akkoord met het plan? Dan ondertekenen we samen het projectplan en doen jullie officieel mee met de Young Leaders Academy Pilot!

Stap 5 Akkoord

Jullie doen mee! Het activiteitenbudget wordt gereserveerd voor jullie. Alle deelnemers vullen de gegevens in en krijgen een MDT start enquête. De Scoutingleiding krijgt de documentatie van het 10-stappenplan.

Stap 6 Uitvoering

Het plan wordt uitgevoerd. Er is regelmatig contact tussen Helping Heroes en jouw Scoutingvereniging. En natuurlijk willen we zoveel mogelijk komen kijken op het evenement dat door jullie is georganiseerd!

Stap 7 Einde

Het plan is uitgevoerd. Nu krijgen de deelnemers de eindenquête (deze is verplicht om in aanmerking te komen voor de MDT-subsidie!). Ook doen we samen een evaluatie die we afsluiten met de officiële overhandiging van badges/insignes en certificaten. De penningmeester is blij, want het activiteitenbudget wordt overgemaakt. En jullie kunnen blij en trots zijn op jullie behaalde certificaat en nieuw geleerde skills!